X
تبلیغات
داستان زندگی شما - آمار سن - تاریخ تولد - رژیم لاغری در زمان بارداری و شیردهی

داستان زندگی شما - آمار سن - تاریخ تولد

داستان زندگی - محاسبه تولد - محاسبه سن - تاریخ تولد - زندگی

رژیم لاغری در زمان بارداری و شیردهی

به نام خدا

بهداشت تغذیه درس17

آیا رژیم لاغری در زمان بارداری و شیردهی مجاز است ؟

1.      رژيم لاغری در زمان حاملگی به علت اينکه در اين دوران تمام احتياجات جنين از رژيم غذايي مادر تأمين می شود ممنوع می باشد .

2.   در دوران شيردهی با رعايت تغذيه مناسب و تحت نظر پزشک می شود اقدام به لاغری کرد . البته رژيمهايي که در اين دوران ارائه می شود می بايست طولانی تر باشد . تا تأثير منفی در شير نوزاد نداشته باشد. مادرانی که بچه شيرخواره دارند توجه فرمايند:

 نوزادان اگر چه کوچکند ولی به علت داشتن رشد زياد احتياج به کالری بيشتری دارند . که اين کالری در 6ماه اول تماماً از شير مادر تأمين می گردد و در 6ماه دوم 75% و در 6ماه سوم 50% و در شش ماه چهارم 25% نياز کودک از شير مادر تأمين می شود .  با احتساب اينکه يک نوزاد برای هر کيلو وزن بدن خود نياز به 100 کالری انرژی دارد می شود مقدار نياز نوزاد از شير مادر را محاسبه و در رژيم مادر اضافه کرد. به طور مثال نوزاد 11ماهه با وزن 10 کيلوگرم نياز به 1000 کالری در روز دارد که 75% آن يعنی 700 کالری از شير مادر تأمين می شود پس اين مادر اگر بخواهد رژيم بگيرد بايد 700 کالری اضافه دريافت کند. اين مقدار کالری که توسط پزشک در رژيم اين مادران گنجانده می شود بهتر است از راه خوردن موادی تأمين شود که خاصيت شيرزايي بيشتری را دارند اين مواد شامل غذاهای زير می باشد :

  1. شير : هر ليوان شير بدون شکر 110 کالری و با شکر 150کالری دارد.
  2. ميوه : هر واحد ميوه 75 کالری دارد.
  3. خرما : هر عدد آن 20 کالری دارد.

مادری که در مثال بالا ذکر شد می تواند روزانه 3 ليوان شير با شکر(150*3=450کالری) و2عدد ميوه (75*2=150)و 5عددخرما(5*20=100) که مجموعاً 700 کالری می شود را اضافه دريافت کند.

در انتها لازم به توضيح است هر چند ورزش برای کاهش وزن چندان موثر نمی باشد ( به دليل تغذيه بيشر بعد از انجام ورزش) . ولی انجام حرکات ورزشی ساده در رژيم لاغری ضروری می باشد چرا که از شل شدن ماهيچه جلوگيری کرده و نيز برای سلامتی اندامهای مهم بدن از جمله قلب مناسب می باشد پس سعی کنيد در رژيم کاهش وزن هر روز يا يک روز در ميان اقدام به ورزش از جمله نرمش ،پياده روی،دويدن و شنا بکنيد . شنا مخصوصاً برای افراد خيلی چاق بسيار مفيد می باشد


!! داستان زندگی شما !!

ارائه دقیق ترین و جالب ترین اطلاعات در مورد شما!!!

پاسخ تمام سوالات در مورد خصوصیات خودتان را در اینجا پیدا می کنید!!! 

داستان زندگی شما

 دقیق ترین اطلاعات در مورد وزن و میزان کالری مورد نیاز شما

+ نوشته شده در  سه شنبه یازدهم فروردین 1388ساعت 5:58  توسط متین  |