X
تبلیغات
داستان زندگی شما - آمار سن - تاریخ تولد - هرم غذایی

داستان زندگی شما - آمار سن - تاریخ تولد

داستان زندگی - محاسبه تولد - محاسبه سن - تاریخ تولد - زندگی

هرم غذایی

هرم غذایی

هرم غذایی - داستان زندگی شما

1- هرم غذايي: این هرم مواد غذایی را به شش گروه تقسیم می کند و انسان برای سلامتی می بایست از گروه های غذایی به تناسب نیاز بدن استفاده نماید که ما در این جا گروه های غذایی و مقدار مصرف هر گروه را برای یک فرد در یک روز را ارائه می دهیم.

 نكات مهم:

•          در اين هرم ، هيچ گروه غذايي مهم تر از ساير گروهها نيست

•          غذا هاي هر گروه نيز قابل جايگزيني با گروههاي ديگر غذايي نيست

•          انسان براي حفظ سلامتي به تمام آنها نياز دارد

•          در اين هرم 6 گروه غذا تعريف شده

گروهاي  غذا يي

1-     گروه نان ، برنج ، غلات :     6-11 وعده در روز

2-     گروه سبزيجات :        3-5 وعده در روز

3-     گروه ميوه ها :      3-5 وعده در روز

4-     گروه گوشت ، ماهي ، تخم مرغ ، لوبياي خشك :  2-3 وعده در روز 

5-     گروه شير ، ماست ، پنير :     2-3 وعده در روز  

6-     چربي و روغن : حداقل ممكن با غذاهاي اصلي

چه ميزان از هر غذا يك وعده محسوب می‌شود: همچنان که در بالا ملاحظه کردید مقدار مصرف هر گروه غذایی در طول روز به وعده نوشته شده است منظور از وعده این است که مثلاً بهتر است فرد روزی 4تا5 بار میوه بخورد و منظور از مقدار میوه در هر وعده در زیر توضیح داده می شود:

1-     گروه چربي و روغن : حداقل ممكن

2-     گروه شير ، ماست و پنير : يك فنجان شير يا ماست ، 40گرم پنير طبيعي

3-  گروه گوشت ، ماهي ، تخم مرغ و لوبيا : 90گرم گوشت پخته شده و لخم گاو ، بره ، گوساله ، ماهي ، مرغ يا خروس – 5/0 فنجان لوبياي پخته شده ، يك عدد تخم مرغ

4-     گروه سبزيجات : 5/0 فنجان سبزي پخته يا خام خرد شده ، يك فنجان سبزيجات خام برگ دار.

5-     گروه ميوه ها : حدود 200گرم ميوه يا يك برش خربزه ، سه چهارم فنجان آب ميوه ، پنج دهم فنجان كمپوت

6-  گروه نان ، برنج و غلات : يك برش نان(یک کف دست) ، پنج دهم فنجان برنج يا غلات (مانند ذرت) پخته شده ، 30گرم غله آماده طبخ


!! داستان زندگی شما !!

ارائه دقیق ترین و جالب ترین اطلاعات در مورد شما!!!

پاسخ تمام سوالات در مورد خصوصیات خودتان را در اینجا پیدا می کنید!!! 

داستان زندگی شما

 دقیق ترین اطلاعات در مورد وزن و میزان کالری مورد نیاز شما

+ نوشته شده در  شنبه بیست و نهم فروردین 1388ساعت 15:41  توسط متین  |